enter-article שמאי רכב, לא מה שחשבתם– כל מה שחדש בתחום - אתר השמאים הגדול
שמאי מקרקעין » מאמרים וחדשות » שמאי רכב, לא מה שחשבתם– כל מה שחדש בתחום

שמאי רכב, לא מה שחשבתם– כל מה שחדש בתחום

בחודש מרץ האחרון יזמה לשכת סוכני הביטוח שינוי שעשה גלים בתחום ביטוח הרכב ושמאות הרכב. גם משרד התחבורה מחדש בתחום. נשארים מעודכנים

באמצע חודש מרץ פרסמה לשכת סוכני הביטוח שינוי במתווה הסדר לטיפול בתביעות צד ג' בחברות הביטוח. השינוי ייטיב עם הציבור – הטיפול בתביעות ייעשה על ידי חברת הביטוח של התובע, הרכב עצמו יתוקן במוסכי ההסדר של חברת הביטוח ושמאי רכב מטעם חברת הביטוח הוא שיקבע את מצב הרכב, בתמורה לשכר טרחה מוקטן. תביעות צד ג' אלו התביעות שחברות הביטוח מורחות ומושכות זמן רב, ותיקון זה יוביל לכך שהמבוטחים יקבלו את כספם מהר יותר מימים אלו.

בכתבה שפורסמה ב-Ynet, נראה כי כל שמאי רכב באשר הוא וכן בעלי המוסכים – רואים בשינוי זה דבר שיפגע בהם משמעותית: לדבריהם, מדובר בהנחיה שתעורר פגיעה משמעותית בתחרות בשוק והם אפילו רואים בכך עבירה על חוק ההגבלים העסקיים.

למעשה, נראה כי הפגיעה העיקרית תהיה פה במוסכים שאינם מוסכי הסדר של חברות הביטוח, ולכן איגוד המוסכים מוצא לנכון להתלונן על המתווה. בנוסף, הפגיעה בשמאים מתבטאת בשכר הטרחה המופחת שמקבל שמאי הרכב בעניין. כפי שאנחנו יודעים, שכר בגין עבודת שמאות הרכב, ממש כמו אצל שמאי רכוש מיומן, מבוססת על שכר הטרחה – שעתיד להיפגע. בתגובה לשינוי פנו איגוד המוסכים ואיגוד השמאים לממונה על ההגבלים העיסקיים, בבקשה לבטל את המתווה ולהפסיקו. טרם התקבלה תגובה מהממונה על ההגבלים העסקיים, אך שווה לבדוק עם חברת הביטוח שלכם את ההסדר בנושא.



ומצד ג' – לצד של הרישיון

בעוד את תאונות צד ג' בוחרים סוכני הביטוח לסגור בדרכים מהירות וחסכוניות, בתאונות קשות אין המצב הוא כזה. משרד התחבורה, כך עולה מכתבת Ynet בתחילת חודש מרץ, מגבש נוהל שיאפשר לזהות רכב שהיה חלק מתאונה ונפגע בה קשה, ולאחר מכן עלה שוב לכביש.

רכישת מכונית משומשת, יסכימו כל שמאי הרכב שעסקו בלימודי שמאות וסיימו אותם בהצלחה, היא משימה לא פשוטה לאדם הממוצע. באמצעות נוהל זה, בו יופיע על הרישיון האם הרכב עבר תאונה קשה, הקונה יידע יותר על האוטו, אך זה לא הכל: על הרישיון יופיע כי הרכב עבר בדיקה לפי תקנה 309, התקנה החדשה, אשר תחייב את המוסך המתקן להעביר את הרכב בדיקה במכונים מוסמכים לעניין, כתנאי לעלייתו לכביש. משרד התחבורה פועל ועמל על ניסוח מחודש לתקנה, כך שתותאם למצב בו רכב עולה על הכביש לאחר תאונה קשה.

שמאי רכב רבים עובדים ימים ולילות בשביל להבטיח שלא ניפגע ולא נינזק מרכב שרכשנו או שעבר תאונה. בתחום זה, נראה כי החדשות לעיתים לטובתם ולעיתים לטובתנו, הלקוחות. אפשר לקרוא לזה איזון (ולא איזון גלגלים)

עוד באותו נושא

כל מה שצריך לדעת על לימודי שמאות

כל מה שצריך לדעת על לימודי שמאות

כחלק מתהליך האקדמיזציה של מקצועות חופשיים בשוק, עבר גם תחום שמאות תהליך דומה וכיום על מנת לעסוק בשמאות מקרקעין או רכב, נדרש להיות בעל השכלה...

מדריך שמאי מקרקעין

מדריך שמאי מקרקעין

בישראל רשומים כיום 1557 שמאי מקרקעין על פי מועצת שמאי מקרקעין הפועלת תחת משרד המשפטים. שמאים אלו הינם היחידים שיכולים לעסוק בתחום על פי חוקי...

חקירת תאונות - היתה תאונה ולכן...

חקירת תאונות - היתה תאונה ולכן...

לא צריך לעבור את מה שאדוארד נורטון עבר במועדון קרב כדי להבין, חוקר תאונות דרכים פוגש לא מעט מקרים קשים איתם הוא צריך להתמודד בחייו המקצועיים...

שמאי רכוש- כיצד מעריכים אומנות

שמאי רכוש- כיצד מעריכים אומנות

סביר להניח שלא מעט גנבים מתפלאים לשמוע כמה עולה היצירה אותה הם גנבו. בשביל זה יש שמאי אומנות שמעריכים אותה   באוגוסט האחרון נגנב ציור של...

מדריך שמאי רכב

מדריך שמאי רכב

על שמאי רכב אפשר לומר את המשפט הידוע, עדיף שהוא יהיה בצד שלנו ולא מולנו על פי הערכות שונות יש בישראל מאות שמאי רכב, שמאים אלו עובדים ברובם...

string(23) "categoryשמאי רכב"